Jak vypadá den na Inside sales
Když se řekne Inside Sales, co se vám vybaví? Možná vůbec nic a proto jsem se rozhodla, že toto oddělení poznám blíž a zjistím, co vlastně práce na Inside Sales obnáší a jak vypadá jejich běžný pracovní den 🙂
I tady začíná ráno dobrou kávou z našich firemních kávovarů, což je ale asi tak jediný stereotyp, na který v tomto oddělení narazíte. Pak už sednete za počítač a den neskutečně uteče – otočíte se na židli a jdete domů, jak tady říkají.
Co vlastně tedy zaměstnání v tomto oddělení obnáší? Jak kdy: o pestrost tady není nouze. Každý má již své portfolio partnerů z nejrůznějších koutů byznysu i republiky, se kterými spolupracuje. Dopoledne “insajďáci” zpracovávají jejich požadavky, které se týkají čehokoliv – např. navýšení počtu voucherů, protože je akce již téměř vyprodána, spuštění nové akce partnera apod.
Každý obchodní partner je jedinečný, a proto ke každému je potřeba i trochu jiný přístup.
Klidně tady slyšíte přátelské hovory, které mohou znít jako povídání s kamarády: “Tak co ta vaše štěňátka, už se narodila?” nebo “Tak co Vánoce, jak jste si je užili?” A tyhle skvělé vztahy s partnery vybudovali po telefonu, nepřestávám je obdivovat! Přitom ani nemají žádné call scripty, každý komunikuje tak, jak je mu to příjemné a přirozené.
Dopoledne uteklo jako voda a je čas oběda. A to samozřejmě nalákalo našeho Ozzáčka, který přišel zkontrolovat, co má kdo dobrého 🙂
Po obědě hurá zase do práce: Čeká nás akviziční část čili hledání nových partnerů. Hledají inspiraci úplně kdekoliv, dostávají tipy od kolegů, cestou do práce vidí nějaký podnik, kam by rozhodně chtěli zajít… Takže tam zavolají a šup, už to najdete na Slevomatu. Nebo se zkouší kontakty získané dříve, kdy ale spolupráce z nějakého důvodu nezačala nebo už skončila. Takové kontakty jsou po určité době volné a můžete je zkusit zobchodovat znovu. Každý obchoduje něco jiného – někdo restauraci, další hotel z druhé strany republiky.
Každý z pracovníků oddělení Inside Sales je profík, i když na začátku třeba neuměli mluvit “slevomatím jazykem”. Prošli si tzv. Bussiness Academy, kde naši nejlepší obchodníci předávají své zkušenosti dál.
A čím je Inside Sales jedinečný oproti obchodníkovi v terénu?
- Každý obchodník z tohoto oddělení má za měsíc klidně i 150 aktivních nabídek, před Vánoci dokonce i téměř 300!
- Jejich hlavním nástrojem obchodování je telefon a všichni jsou profíci, od kterých je radost se učit. Nemají ale žádné call scripty.
- Mají stálou pracovní dobu, nemusí nikam jezdit, a proto toho mnohem více stihnou.
- Na starosti mají i pasivní linku, kam volají potenciální partneři, kteří chtějí se Slevomatem navázat spolupráci.
- Učí své partnery zadávat si nové akce svépomocí, odbourá se tak zbytečná firemní administrativa.
- Obchodní partner trvá na obchodní schůzce? Samozřejmě to není problém, můžete jít 🙂
- Skvělá šéfová! Veru je tu stále s vámi, se vším vám kdykoliv pomůže, posouvá vás dál a vy vidíte své zlepšení každý den!
A než jsem je nechala pracovat, tak jsem ještě vypovídala Soňu a Jirku :
Co tě na práci v Inside nejvíc baví a naplňuje?
Soňa: “Asi ta kreativita.. je jen na mně, co zobchoduji a vymyslím. Mám skvělé kolegy a daří se mi dobře skloubit práci a rodinný život. A hlavně: moje práce pomáhá lidem plnit si sny… Našim partnerům pomáháme dělat, co je baví, a zákazníkům zkoušet nové věci :-)”
Jirka: “ Volnost v tom, co chci obchodovat. Baví mě pomáhat partnerům s jejich byznysem, je radost dívat se, jak rosteme spolu.”
Jaké jsou tvé největší úspěchy?
Soňa: “Za největší úspěch považuji, že se daří . A zbytek? To jsou malé věci :-)”
Jirka: “Pokud se bavíme o číslech, tak roční plnění plánu na 130 %. Pokud to vezmu ze strany partnerů, tak mě nejvíc těší spolupráce s Fit-day a GS Condro. “
Dobrou zprávou je, že tahle skvělá parta právě hledá dalšího kolegu. Zajímá tě práce s nimi? Stačí kouknout zde.
Jak se vám článek líbil?